Select Page
Op 21 april vond ons jaarlijks Jester Relatie-event plaats. Thema voor de dag was ‘Leren Kijken’. Centraal stond het leren herkennen van ‘blind spots’. Een ‘blind spot’ is het onvermogen om voor de hand liggende fenomenen waar te nemen, vooral als ze normaal of vanzelfsprekend zijn. In welke mate beïnvloeden deze blind spots strategische besluitvorming?
George Parker -illusionist en topauteur- liet zien hoe makkelijk we de fout ingaan. Hij toonde op zijn onnavolgbare wijze aan hoe we door in onze oude patronen te denken soms door iets compleet verrast kunnen worden, ook al speelt het zich direct onder onze neus af. Parker nam ons mee in de drie wetten van waarneming:

  1. Focus creëert je realiteit
  2. Perspectief creëert je focus
  3. Je zult en kunt van perspectief wisselen.

Vervolgens liet hij ons live ervaren hoe verschillende perspectieven onze waarneming veranderen.

 

Sander Molenaar -senior strateeg bij Enexis– legde uit hoe Enexis scenarioplanning en een early warning system inzet om ‘blind spots’ zoveel mogelijk te voorkomen en om in ‘strategic control’ te blijven. Tijdens de borrel werd nog even nagepraat door de deelnemers over hun blind spots en hoe zij daarmee omgaan.

Als Jester helpen wij u graag zoveel mogelijk van uw blind spots te herkennen. Hoe wij dat doen? Kijk naar onze 8 stappen.