Businessmodelanalyse

Doorgrond het DNA van uw organisatie

Het businessmodel vormt het DNA van een organisatie. Het beschrijft de unieke wijze waarop uw organisatie waarde creëert, levert en behoudt. Sterke ondernemingen bezitten een uniek businessmodel dat in de loop der jaren is ontstaan en niet gemakkelijk te transformeren of te kopiëren is. Met businessmodelanalyse ontdekt u uw kracht en kwetsbaarheid.

Het businessmodel is fundamenteel voor de strategie van uw organisatie. De strategie is erop gericht om het businessmodel te versterken en bestendig te maken voor nieuwe situaties.

Analyseer krachten en kwetsbaarheden

Een businessmodelanalyse dwingt u om gestructureerd te kijken naar de opbouw en inrichting van uw organisatie. Met deze analyse bouwt u een gemeenschappelijk referentiekader over de wijze waarop de organisatie waarde creëert. Voor bestuurders en medewerkers, maar ook voor partners en klanten. Dit gemeenschappelijk referentiekader maakt het mogelijk om een gefundeerd gesprek te voeren over de kracht, het onderscheidend vermogen en de kwetsbaarheden van een organisatie.

City strategy canvas

Voor gemeente, stad en regio

Jester heeft een uniek canvas voor strategie-ontwikkeling voor gemeenten, steden en regio’s. Het model beschrijft de waardepropositie, randvoorwaarden en economische clusters.

Het City strategy canvas is de perfecte manier om te onderzoeken hoe je de toegevoegde waarde van de gemeente, stad of regio kunt behouden of vergroten.

Lees meer…

Het businessmodel beschrijft de unieke wijze waarop een organisatie waarde creëert, levert en behoudt.

Businessmodelanalyse in 3 stappen

 

Stap 1: Businessmodel invullen

Beschrijf alle onderdelen van het businessmodelcanvas. Formuleer de huidige situatie.

 

Stap 2: Kracht bepalen

Bepaal welke onderdelen het business model krachtig en uniek maken.

 

Stap 3: Kwetsbaarheid bepalen

Bepaal welke onderdelen gevoelig zijn voor veranderingen in de externe omgeving.

Meer informatie of een afspraak?